Jak wypromować firmę na rynku lokalnym/krajowym?

Jak wypromować firmę na rynku lokalnym/krajowym?

Skuteczna promocja firmy na rynku krajowym jest niemożliwa bez skutecznych działań marketingowych. Najpopularniejsza jest oczywiście szeroko pojęta reklama – w tradycyjnych mediach, Internecie, outdoorze czy związana z marketingiem bezpośrednim.

Po prostu eventy są nową drogą dotarcia do klienta. Powodują również wzrost świadomości odnośnie marki lub produktu, którego event dotyczy.

Skłaniamy się jednakże ku tezie, że alternatywne środki marketingowego przekazu są obecnie co najmniej równie skuteczne, co tradycyjne reklamy. Po prostu uważamy, że w dzisiejszych czasach konsumenci są często wręcz przytłoczeni przekazem reklamowym płynącym z telewizji, radia czy reklamy outdoorowej, dlatego należy do nich dotrzeć w inny sposób. Łatwo się domyślić, że najważniejsze działania związane z reklamą powinny dotyczyć Internetu. W tym ujęciu skuteczną promocję należy rozpocząć od stworzenia wartościowych oraz merytorycznych treści na stronę internetową, a także zadbać o jej odpowiedni, przyjazny wygląd. Copywriting i content marketing, bo o nich mowa, są doskonałym sposobem na zaznaczanie obecności Państwa firmy w Internecie. Uważamy, że umieszczenie na stronie internetowej danych kontaktowych czy opisu działalności firmy to zdecydowanie za mało, by zatrzymać potencjalnego klienta. Stworzenie treści na bloga, pisanie artykułów czy publikowanie wpisów na portalach społecznościowych z pewnością przyniesie wymierne korzyści i sprawi, że zostaniecie Państwo pozytywnie zapamiętani przez internautów. Zachęcamy również do regularnych kontaktów z mediami (media relations) i tworzenia materiałów dla prasy, również tej drukowanej.

Nie należy także zapominać o innych, równie ciekawych formach działań marketingowych, niekoniecznie związanych z Internetem. Są to m.in. sponsoring, employer branding, programy lojalnościowe, publikacje firmowe, organizacja eventów czy choćby ambient marketing.

Rekomendacje te wynikają z doświadczeń Solpinu i stanowią zakres naszych regularnych działań z klientami. Musi być on zawsze dobrany w oparciu o indywidualną analizę biznesu klienta. Dlatego choć jesteśmy prawdziwymi specjalistami od alternatyw dla reklamy, to, w razie potrzeby, przeprowadzamy również kampanie reklamowe.

businessman-562572_1920