Czym zajmują się firmy PRowe?

Czym zajmują się firmy PRowe?

Firmy PRowe, czyli innymi słowy agencje public relations, zajmują się bardzo szeroko rozumianymi kontaktami danej organizacji z otoczeniem. Są to przede wszystkim kontakty o charakterze informacyjnym, a także dotyczące wizerunku, obecności w mediach oraz pozahandlowych relacji z obecnymi oraz potencjalnymi klientami.

W praktyce działalność agencji public relations mocno skupia się na współpracy pomiędzy organizacją a mediami. Nie ma znaczenia, czy jest to prasa, telewizja, radio czy Internet – agencje PR dbają o wszystkie sfery kontaktu z otoczeniem. Oznacza to, że najważniejszym zadaniem firm PR jest stworzenie oraz utrwalenie pozytywnego wizerunku – organizacji, instytucji, firm, osób publicznych itp., oczywiście w zgodzie z filozofią, w oparciu o którą dany podmiot funkcjonuje. Nie należy także zapominać o tworzeniu identyfikacji wizualnej, chociaż jest to działalność, przy której łączą się kompetencje specjalistów od PR z marketingowcami. PR ma również dużo wspólnego z aktualnie będącym na topie content marketingiem (szerzej o nim w innych artykułach naszego blogu).

Najpopularniejszymi narzędziami, jakimi posługują się PR-owcy, są informacje prasowe, kampanie informacyjne, współpraca z dziennikarzami oraz opiniotwórcami, a także aktywność w Internecie. Poza tym wynajęcie zajmujących się PR-em profesjonalistów jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem w przypadku sytuacji kryzysowej. Nieumiejętne radzenie sobie z mediami podczas takiej sytuacji potrafi przynieść równie negatywne skutki, co całkowite unikanie mediów.

W przypadku, gdy usługami typu public relations objęta jest firma lub jakakolwiek inna organizacja, specjaliści od tego typu usług zajmują się również wewnętrznymi szkoleniami dla pracowników z zakresu PR, mediów. Są one wyjątkowo ważne w dobie Internetu, gdy pracownicy często zapominają, że każda aktywność w sieci, chociażby na portalach społecznościowych, może nieść za sobą przykre konsekwencje dla firmy czy instytucji. Wiedza i doświadczenie specjalistów PR pomagają zapobiec takim sytuacjom, są również pomocne wówczas, gdy tego typu zdarzenie już wystąpi.

PR-1024x683