Co to jest interim management?

Co to jest interim management?

Interim management definiowany jest jako konkretne działanie wewnątrz organizacji, o określonym przebiegu i celu, przeprowadzane przez osobę fizyczną (Interim Managera) niebędącą etatowym pracownikiem danej organizacji. Oznacza to, że interim management jest po prostu usługą czasowego zatrudnienia specjalisty od szeroko rozumianego zarządzania.

W praktyce interim management dotyczy najczęściej kwestii restrukturyzacyjnych w danym przedsiębiorstwie oraz doradztwa i wdrażania systemów kontroli jakości. Należy również pamiętać o kwestiach związanych z redukcją lub zwiększeniem zatrudnienia etatowych pracowników, a także z możliwością zastąpienia jakiegoś pracownika kadry zarządzającej na określony czas. Ostatnia opcja jest często stosowana w przypadku długotrwałych urlopów zdrowotnych lub macierzyńskich. Ponadto interim management bywa często uznawany za swego rodzaju usługę doradczą, dotyczącą np. menedżerskiego wsparcia, rozszerzenia profilu działalności firmy, ekspansji na nowe rynki czy negocjacji z wierzycielami oraz bankami. Nakierowane jest na osiągnięcie konkretnych rezultatów, podniesienie wartości organizacji w określonym obszarze.

Za powodzenie omawianego działania odpowiada Interim Manager, czyli wysokiej jakości specjalista posiadający wieloletnie, udokumentowane doświadczenie w zakresie zarządzania na najwyższych szczeblach. To on jest osobą odpowiedzialną za wskazanie kierunków zmian, ich koordynację oraz nadzór. W zespole Solpinu również mamy takie osoby, dlatego chętnie przeprowadzimy procesy reorganizacyjne i optymalizacyjne.

apple-iphone-desk-office-1024x640