Sponsoring jako narzędzie PR

Sponsoring jako narzędzie PR

Sponsorowanie to jedno z popularniejszych i najchętniej stosowanych narzędzi Public Relations. Jest to termin oznaczający finansowanie wydarzenia lub działalności jakiejś osoby, które ma na celu zbudowanie i wzmocnienie wizerunku marki w jej otoczeniu. To także sprytny sposób na nawiązanie komunikacji pomiędzy potencjalnymi konsumentami i partnerami handlowymi pozwalający na osiągnięcie kolejnych sukcesów i podbicie nowych rynków.

Sponsoring i jego korzyści

Bez najmniejszych wątpliwości sponsoring niesie ze sobą konkretne i policzalne korzyści, które mają działanie długofalowe. Dzięki skojarzeniu sponsora z daną imprezą, wydarzeniem, produktem czy osobą buduje się solidny, pozytywny fundament w ogólnej świadomości konsumentów. Dodatkowo sam sponsoring jako działanie jest o wiele bardziej wiarygodny, a tym samym lepiej odbierany niż jakakolwiek reklama.

Szczegóły warte uwagi

Niezwykle ważnym elementem działań tego rodzaju jest sprawne poruszanie się w określonej rynkowej rzeczywistości. Nietrudno bowiem o potknięcie i wytworzenie odwrotnego do zamierzonego efektu. Odpowiedni dobór sponsorowanych wydarzeń czy podmiotów jest tutaj kluczowy – przykładowo kto chciałby firmować swoim logo imprezę, podczas której dochodzi do łamania prawa? W tym ujęciu sponsoring ma za zadanie wytworzenie wyłącznie pozytywnych skojarzeń.