Co dają firmie artykuły i informacje prasowe?

Co dają firmie artykuły i informacje prasowe?

Relację na linii firma – prasa można rozpatrywać na dwóch płaszczyznach. Pierwsza polega na tym, że to pracownik firmy jest autorem artykułu umieszczonego w prasie. Druga dotyczy sytuacji, w której artykuł jest napisany przez osobę niezatrudnioną w firmie, np. dziennikarza działu ekonomicznego gazety lub portalu internetowego.

Jeżeli autorem tekstu jest kompetentny i komunikatywny pracownik, który w odpowiedni sposób potrafi przedstawić profil działalności firmy lub korzyści płynące ze skorzystania z jej oferty, wówczas taki artykuł jest fantastycznym instrumentem promocyjnym. Firma, która posiada takich pracowników, jawi się jako rzetelna i dynamiczna, zaś jej usługi automatycznie są oceniane wyżej, niż usługi konkurencji. Oczywistym jest, że nie w każdym przedsiębiorstwie znajdzie się osoba, która jest jednocześnie kompetentna i potrafi dobrze pisać. Z pomocą przychodzą w tym przypadku agencje marketingowe, które zatrudniają pracowników potrafiących pisać zarówno sensowne, jak i przystępne artykuły na każdy temat.Poza tym nie zapominajmy o dodatkowych możliwościach, jakie niesie za sobą obecność w prasie. Mowa w tym przypadku o komentarzu eksperckim, który praktycznie zawsze niesie za sobą bardzo pozytywne efekty. Ekspert zazwyczaj przemawia w imieniu jakiejś instytucji lub organizacji. Jeżeli tą organizacją jest firma, wówczas taki komentarz stanowi dla niej doskonałą promocją wizerunkową.Przypadek, w którym to osoba niezwiązana z firmą (np. dziennikarz) jest autorem tekstu o naszym przedsiębiorstwie, jest trochę bardziej skomplikowany. W tej sytuacji warto przede wszystkim zadbać o dobre relacje z mediami. O tym, jak to robić, przeczytacie Państwo na naszym blogu w artykule, który dotyczy tego właśnie zagadnienia. Oczywiście wysoka jakość usług świadczonych przez firmę również jest ważna, ponieważ wówczas łatwiej o pozytywny wydźwięk artykułu prasowego dotyczącego naszej działalności.Tradycyjna prasa jest obecnie w odwrocie na rzecz mediów elektronicznych. Pomimo tego wciąż należy zabiegać o pozytywną obecność na łamach gazet czy na stronach najważniejszych portali, branżowych oraz informacyjnych. Firma, która zaniedbuje ten rodzaj komunikacji ze światem zewnętrznym, popełnia bardzo duży błąd, który później bardzo trudno naprawić.

newspaper-943004_640