Na czym polega PR wewnętrzny?

Na czym polega PR wewnętrzny?

PR wewnętrzny jest gałęzią Public Relations obejmującą swoim zakresem pracowników organizacji. Działania wewnętrznego PR kierowane są do osób będących częścią danej organizacji oraz ich rodzin, a także do kadry kierowniczej. Czasami do tej grupy dolicza się również byłych pracowników.

Najczęściej wewnętrzny PR dotyczy firm oraz instytucji. W szerszym planie jego rolą jest odpowiednia komunikacja wewnętrzna i uwypuklenie otrzymywanych przez pracowników korzyści. Oprócz integracji i budowania poczucia identyfikacji z firmą, uzyskujemy pozytywne nastawienie, a wręcz dumę pracowników z wykonywanej pracy. Stąd już tylko krok do zostania ambasadorem danej organizacji. Wewnętrzny PR obejmuje swoim zakresem nie tylko działania krótkoterminowe, mające na celu zażegnywanie bieżących kryzysów w firmie, ale przede wszystkim długoterminowe – firmowe imprezy, spotkania informacyjne, stworzenie dedykowanego pracownikom czasopisma lub portalu internetowego itp.

Kluczową rolę odgrywa w tym przypadku odpowiednia komunikacja (np. możliwość bezproblemowego kontaktu z przełożonymi) oraz zbieżność pomiędzy oferowanym przekazem a stanem rzeczywistym. Pracownicy, którzy widzą, że oficjalny przekaz znacznie różni się od tego, co się naprawdę dzieje w firmie, będą zdemotywowani i niechętni jakiejkolwiek formie współpracy. Dlatego tak ważne jest, żeby relacje pomiędzy pracodawcą oraz pracownikiem zostały zbudowane na wzajemnym porozumieniu i przekonaniu o sukcesie obranej drogi zawodowej. Dzięki temu pracownicy będą czuć się docenieni, zaś działania dotyczące wewnętrznego PR będą mogły zostać uznane za zakończone sukcesem.

startup-594091_640