Czemu służy audyt marketingowy?
Audyt marketingowy to kompleksowa analiza marketingu danej firmy – jej środowiska wewnętrznego i zewnętrznego wraz z prowadzonymi działaniami marketingowymi. Dzięki temu możemy określić mocne i słabe strony danego przedsiębiorstwa, a do tego wyznaczyć jego szanse na odniesienie sukcesu lub ryzyko poniesienia porażki.
Czy istnieje audyt idealny?
Dobry audyt musi być analizą niezależną i posiadającą precyzyjnie określony przedmiot badań oraz cel. Powinien skutkować uzyskaniem jasnych informacji. Audyt przeprowadza się w odniesieniu do pewnych standardów. I to niezależnie od tego, czy klient decyduje się na wersję pełną audytu czy uproszczoną.
Dlaczego warto przeprowadzać audyt?
Korzyść z przeprowadzenia audytu jest oczywista – dzięki dogłębnej analizie dowiadujemy się, co jest najmocniejszą stroną naszej firmy, całej oferty, a nawet pojedynczego produktu. Wynik audytu to cenne źródło wielu informacji o kondycji firmy, co stanowi najlepszy fundament do planowania jej rozwoju. Poleca się przeprowadzenie audytu szczególnie, jeśli chodzi o marketing internetowy. Reklama w sieci często rządzi się własnym prawami. Dodatkowym wyzwaniem jest rosnąca konkurencja na tym polu. Dopiero szczegółowy audyt marketingowy pozwoli ustalić działania, które pomogą nam zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych klientów lub polepszyć rozpoznawalność marki w sieci. Audyt marketingowy to dobre rozwiązanie kontrolne, jak i niemalże konieczność przy zmianie strategii marketingowej, strony internetowej lub ekipy pracowników, którzy dotychczas zajmowali się marketingiem.