Najważniejsze zasady reklamy w social mediach

Najważniejsze zasady reklamy w social mediach

Social media pozwalają nawiązać żywy kontakt z odbiorcami. Konto na portalu społecznościowym posiada coraz więcej Polaków, którzy spędzają w tego typu serwisach średnio dwie godziny dziennie. Firmowy fanpage to dzisiaj prawdziwy „must-have” dla skutecznej kampanii marketingowej w sieci. Inne korzyści, które przemawiają za tym, by firma zaznaczała swoją obecność w mediach społecznościowych, to atrakcyjne ceny promocji – na pewno niższe od tych, jakie trzeba ponieść przy korzystaniu z tradycyjnych mediów – a także coraz lepsze możliwości tworzenia reklamy spersonalizowanej.

Reklama w social mediach – sekret skutecznych kampanii

Żeby działać skutecznie w social mediach, należy zawsze kierować przekaz do naszych odbiorców. Koniec z fachowym językiem – piszmy nasze posty tak, by nawet amatorzy mogli je zrozumieć. Podtrzymujmy dyskusje na naszym profilu, by zaangażować odbiorców. Warto również tworzyć użyteczną treść, która przyniesie odbiorcom określone korzyści – mile widziane są poradniki, testy czy po prostu ciekawe artykuły.

To wystarczy dla zwykłych postów, czas więc skupić się na kampaniach dedykowanych. Reklama na Facebooku czy Instagramie przebiega w oparciu o określone ustawienia. Jej cel powinien zgadzać się ze strategią marketingową – sprzedażą, zwiększaniem świadomości lub zdobywanie zasięgu. Ważne, by przekaz reklamy jasno wskazywał na cel przeprowadzania reklamy. Wybierajmy ten kanał komunikacji, z którego korzystają nasi odbiorcy. Facebook jest dobry to umieszczania różnorodnych treści, jednak to Twitter będzie idealny dla tych, którzy chcą przekazywać krótkie informacje. Z kolei LinkedIn sprawdzi się w promocji firm, których oferta jest kierowana do innych przedsiębiorstw.

Wskażmy serwisowi, kogo uważamy za potencjalnego klienta, kierując się danymi demograficznymi lub informacjami na temat zainteresowań czy polubień. Narzędzia takie jak Menedżer Reklam na Facebooku pomogą nam jednoznacznie określić grupę odbiorców.

social media