Czy rozpoznawalność marki jest ważna?

Czy rozpoznawalność marki jest ważna?

Rozpoznawalność danej marki przez klientów jest bardzo ważnym aspektem działalności każdej firmy. Dzieje się tak z wielu przyczyn.
Przede wszystkim istnieje bardzo ścisły związek pomiędzy rozpoznawalnością marki i kondycją przedsiębiorstwa, którego owa marka jest własnością.

Jeżeli marka jest pozytywnie kojarzona, wówczas przedsiębiorstwo z pewnością odniesie realne korzyści majątkowe. Jeżeli skojarzenia związane z marką są negatywne, wówczas finansowe straty są nieuniknione. Oznacza to, że im lepsza opinia o danej marce, tym stabilniejsza pozycja przedsiębiorstwa na rynku, przy czym korzyści osiągane są nie tylko przez właściciela marki, ale również przez klientów.
Z perspektywy przedsiębiorstwa pozytywnie rozpoznawana marka to podstawa sprzedażowego sukcesu, a co za tym idzie, silnej pozycji na rynku. Sukces związany jest w tym przypadku z powtarzalnością procesu sprzedażowego, a więc ze stałym zyskiem. Jeżeli marka kojarzona jest z wysoką jakością danego produktu, wówczas dzięki jej obecności można o wiele łatwiej wprowadzić na rynek inne dobra wyprodukowane przez tę samą firmę.
Dla klienta obecność silnej, dobrze kojarzonej marki również jest ważna. Klienci zazwyczaj nie lubią zmian i korzystanie z produktu, do którego się już przyzwyczaili, daje im poczucie bezpieczeństwa oraz stabilności. Jeżeli dodatkowo jakość produktu jest wysoka, wówczas klient osiąga psychologiczną satysfakcję, która z pewnością przejawi się dalszymi zakupami danej marki i przywiązaniem do niej.

rsz__absolutely_free_photos_original_photos_coca-cola-logo-5184x3456_59430