Czy warto inwestować w promocję działalności?

Czy warto inwestować w promocję działalności?

Pytanie o inwestowanie w promocję działalności jest w gruncie rzeczy pytaniem o zasadność inwestycji w szeroko pojęty marketing. Dlatego odpowiedź może być tylko jedna – oczywiście że warto.

Pytanie o inwestowanie w promocję działalności jest w gruncie rzeczy pytaniem o zasadność inwestycji w szeroko pojęty marketing. Dlatego odpowiedź może być tylko jedna – oczywiście że warto. Zrezygnowanie z jakiejkolwiek, nawet najprostszej formy promocji znacznie ogranicza możliwości pozyskania klientów. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest oferowanie usług tak wysokiej jakości, że potencjalni klienci sami będą się z nami kontaktować chcąc skorzystać z naszych umiejętności lub produktów. Niestety – firm, których stać na działanie w ten sposób, jest bardzo mało, poza tym one również kiedyś zaczynały i musiały w jakiś sposób zdobyć pierwszych klientów.

Trudno sobie wyobrazić sytuację, w której jakaś firma (poza wyżej wspomnianym wyjątkiem) rezygnuje z promocji swojej działalności. Bardzo popularne powiedzenie – „Reklama dźwignią handlu” – nie wzięło się znikąd. Oczywiście ograniczenie promocji działalności wyłącznie do reklamy jest zbyt dużym uproszczeniem. W jej skład wchodzi również sprzedaż osobista, promocje dodatkowe, marketing bezpośredni czy szeroko pojęte public relations.

Korzyści z zastosowania każdego wyżej wymienionego działania są inne, ale wszystkie sprowadzają się do wzrostu świadomości, rozpoznawalności danej marki, budowy pozytywnego wizerunku u klientów, dotarcia z określonym przekazem, a w końcowym efekcie do zwiększenia sprzedaży towarów czy usług. I to niezależnie czy prowadzimy skuteczną sprzedaż wysyłkową, organizujemy konkursy oraz promocje, tworzymy wysokiej jakości content na strony internetowe, czy promujemy swoją działalność różnymi formami reklamy. Wszystkie te działania, wchodzące w skład szeroko rozumianej promocji działalności, mają na celu zwiększenie naszych zysków.

Dlatego jak najbardziej uzasadnione jest rozważenie przeznaczenie części budżetu firmy na promocję. Pamiętajmy jednak, że nie chodzi o skorzystanie z dowolnych aktywności marketingowych, które czysto intuicyjnie, „na wyczucie” wydają nam się najlepsze. Agencja marketingu i PR Solpin dobierze i zrealizuje takie działania, które pomogą te środki optymalnie i racjonalnie spożytkować.

businessmen-1013516_1920