Reklama na Instagramie – o czym pamiętać przede wszystkim?

Reklama na Instagramie – o czym pamiętać przede wszystkim?

Instagram jest obecnie na tyle znaczącym kanałem komunikacji, że nie sposób go ignorować. Co miesiąc korzysta z niego ponad 400 milionów osób, które w sumie wstawiają codziennie 80 milionów zdjęć. Instagram to świetne narzędzie reklamowe dla tych firm, które chcą zaprezentować estetyczne, eleganckie zdjęcia, a za pomocą hashtagów pragną zwiększać swój zasięg.

O czym pamiętać koniecznie?

Prowadzenie firmowego konta na Instagramie jest możliwe poprzez firmowe konto na Facebooku. Do tworzenia reklam również używa się tych samych narzędzi, co w reklamach w serwisie z niebieskim kciukiem. Firmy posiadające swój facebookowy fanpage nie muszą nawet posiadać konta na Instagramie, by ich reklamy były tam wyświetlane – aczkolwiek jest to zalecane z uwagi na pewne ograniczenia techniczne. Bez dedykowanego konta na Instagramie dana firma nie może odpowiadać na komentarze swych odbiorców, a użytkownicy nie mogą jej subskrybować.

Firmowe konto na Instagramie można łatwo powiązać z profilem facebookowym za pomocą Menedżera Firmy. Tworząc kampanię reklamową na Instagrama korzystamy z kreatora Facebooka. Wybierając cel reklamy upewnijmy się, że jest on dostępny również w serwisie fotograficznym.

Kolejny krok to określenie odbiorców pod względem wieku, zainteresowań, lokalizacji i wielu innych. Pamiętajmy – im więcej podanych informacji, tym bardziej doprecyzowana reklama. Możemy wybrać reklamę w formie zdjęcia, pokazu slajdów lub filmiku. Przy wyborze zdjęć zwróćmy uwagę na wysoką rozdzielczość. Za pośrednictwem Facebooka możemy monitorować skuteczność reklam na Instagramie. W celu przekonania się, która reklama przynosi lepsze efekty, należy przeprowadzać testy A/B.